Om oss

FlytteEksperten AS er i dag markedsutfordrer innenfor kontorflytting. FlytteEksperten er en totalleverandør av flyttetjenester for bedriftsmarkedet, hvor vi forenkler flytteprosessen.

FlytteEksperten er totalleverandør av flyttetjenester for bedriftsmarkedet. Det vil si at vi dekker alle tjenesteområder i en flytteprosess.

Selskapet er i dag markedsutfordrer innenfor kontorflyttinger. FlytteEksperten utfører årlig, flytting av mange tusen arbeidsplasser for både små og store kunder i privat og offentlig sektor. Vi er fast leverandør for noen av de største aktørene innen næringseiendom, og har flere rammeavtaler med det offentlige.

FlytteEksperten har Oslo og Østlandet som geografisk kjerneområde, men vi utfører også landsdekkende operasjoner. Hovedkontor og lager ligger på Økern i Oslo.

Vårt mål

Vi skal den beste og mest kundevennlige totalløsningen i markedet for selskaper som skal flytte

Selskapet ble startet høsten 2013. Selskapet oppnådde å bli Gasellebedrift i 2018 og 2019. Etter en tøff periode under Covid-19 pandemien er vi igjen i stor vekst. Selskapet vokste ca. 80 % i 2022 innenfor segmentet bedriftsflytting og gjenbruk av kontormøbler. Vi er i dag en av bransjens raskeste voksende selskaper, noe vi håper skyldes vår kundevennlige forretningsmodell og serviceinnstilling.  

Våre medarbeidere

Våre ansatte består av en gjeng med ulik utdannelse, kompetanse og bakgrunn. Felles for alle er at vi supplerer hverandre med den kompetansen hver og en innehar. Vi hjelper hverandre der vi kan, og hver og en bidrar til et godt arbeidsmiljø. Vi har alle samme fokus på serviceinnstilling og jobber hele tiden med vårt felles mål om å ha de mest fornøyde kundene. 

Vi er i den heldige situasjonen å ha mange av bransjens dyktigste personer samlet innenfor det vi liker å kalle «vår familie». De fleste av oss har jobbet i selskapet lenge, og har dermed utviklet unik spisskompetanse og nødvendig bransje- og bedriftskunnskap individuelt, slik at vi som selskap står sterkere sammen. Våre ansatte er løsningsorienterte, omstillingsdyktige og omfavner utfordringer på en måte som bidrar til vekst, innovasjon og kompetanseøkning innad i selskapet.  

Våre medarbeidere har fått grundig opplæring i kundebehandling, flyttemetodikk og HMS. Vi har ordentlige lønnsvilkår og gode forsikring.

Våre kunder

Vi er så heldige at vi får anledning til å jobbe med mange av Norges mest spennende og innovative selskaper. Vi er fast leverandør for noen av de største aktørene innen næringseiendom, og har flere rammeavtaler med det offentlige. Selskapet utfører årlig flytting av mange tusen arbeidsplasser for både små og store kunder i privat og offentlig sektor.  

Vi skal forenkle flytteprosessen for våre kunder, levere den beste kundeservicen og ha de mest fornøyde kundene

En flytteprosess kan oppleves både kompleks og omfattende for våre kunder. Ved hjelp av vår erfaring, kompetanse, god planlegging, riktige styringsverktøy, smarte løsninger og tjenester vi har utviklet de siste 10 årene er vårt mål å bidra til å gjøre prosessen så hyggelig og smidig som overhodet mulig for våre kunder. Vi sørger for at våre kunder unngår nedetid, unødvendige kostnader og kan drive sin kjernevirksomhet uten større forstyrrelser under hele flytteprosessen.  

Som flytteleverandør er vi smidige og lydhøre i forhold til kundens ønsker, og vi opererer med en «ja-holdning» i alle ledd.  

Les mer om våre referanser: https://flytteeksperten.no/referanser/  

Flytteeksperten bil

Miljøvennlige flytteprosesser

FlytteEksperten ble i 2019 kvalifisert som Miljøfyrtårn. Vi jobber systematisk med vårt miljøarbeid både internt og eksternt. Vi både oppfordrer og bidrar til å minimere våre kunders miljøavtrykk i forbindelse med flytteprosjekter.  

Vi ønsker å være bransjeledende, samt nyskapende innenfor miljø og bærekraft med hensyn til å bidra til en sirkulær økonomi.  

FlytteEksperten har gjennom mange år erfart at området hvor vi kan bidra mest, er innenfor ulike tiltak innenfor gjenbruk av kontormøbler. Hvert år kastes det 140 000 tonn kontormøbler i Norge, hvilket bidrar til en stor miljøbelastning. Vi har derfor satt oss et langsiktig mål om at vi på sikt skal nærmere oss tallet 0 på våre prosjekter. Vårt konsept, Refurnish, skal bidra til en sirkulær økonomi som forhindrer sløsing, fremmer gjenvinning av råmaterialer og sikrer ny bruk av ressurser. Vi merker heldigvis at bruk-og-kast-mentaliteten i samfunnet har endret seg betydelig de senere år. Gjennom konseptet Refurnish, gode rutiner og i samarbeid med våre kunder ser vi nå at vi gjenbruker langt mer, reduserer utslipp, kaster mindre og kildesorterer smartere. 

Refurnish – et unikt gjenbrukskonsept for kontormøbler  

Vi synes det er både viktig og gøy å jobbe med gjenbruk. Vi har over flere år utviklet vårt eget konsept «Refurnish» for våre møbeltjenester. I konseptet står gjenbruk, miljø og bærekraft sentralt. FlytteEksperten er den eneste aktøren i markedet som kan tilby denne tjenesten, noe vi er veldig stolte av. Refurnish har mange ulike tiltak og virkemidler, store besparelser og fleksible løsninger som passer alle typer bedrifter og flytteprosjekter. Les mer om Refurnish her: https://flytteeksperten.no/kontormobler/  

Les mer om vårt miljøarbeid: https://flytteeksperten.no/miljo/  

Administrasjon

Eirik

Eirik Frederiksen

Daglig leder

+47 915 88 340
eirik@flytteeksperten.no

Bjørnar Bjørkhaug

Prosjektleder

+47 975 42 483
bjornar@flytteeksperten.no

Ferdinand

Ferdinand

Gledesspreder



Eivind

Eivind Tyrdal

Prosjektleder

+47 916 06 287
eivind@flytteeksperten.no

Matias

Matias Warp

Avdelingsleder/økonomisjef

+47 412 54 299
matias@flytteeksperten.no

Heidi

Heidi Ramsdal-Ekle

Prosjektleder Refurnish og miljøansvarlig

+47 993 52 974
heidi@flytteeksperten.no

Chris

Chris Homlen

Prosjektleder

+47 940 34 916
chris@flytteeksperten.no

Mustafa

Mustafa Rahimi

Operativ prosjektleder

+47 967 28 982
mustafa@flytteeksperten.no

Henrik

Henrik Halling

Prosjektleder

Permisjon til 01.01.24
henrik@flytteeksperten.no

Kontakt oss

Fyll ut skjema for gratis og uforpliktende befaring. Vi følger opp henvendelsen i løpet av samme, eller påfølgende arbeidsdag.
 

I de fleste tilfeller vil det være ønskelig med en befaring og et kort møte, slik at oppdraget blir godt definert – og vi kan gi et nøyaktig pristilbud.

For enklere prosjekt, vil det være mulig å gi et prisestimat kun basert på inventarlisten og informasjon om adkomst ut- og inn. Fyll i så fall ut en: TILBUDSFORESPØRSEL