Om oss
Enkelt & profesjonelt
FlytteEksperten AS ble startet høsten 2013 av Eirik Frederiksen og Lars Olsson. Målet var å etablere et ledende og konkurransekraftig selskap innen bedriftsflytting, med fokus på kundevennlige løsninger. Enkelt og profesjonelt!
Ved inngangen av 2020 er vi 25 ansatte, og forventer en årsomsetning på 22-25 millioner. Vi oppnådde å bli «Gaselle-bedrift» i 2018 og 2019, og satser på det samme i 2020. Vi er med dette et av bransjens raskest voksende selskap. Vi håper og tror at veksten skyldes vår kundevennlige forretningsmodell, med service-innstilling og fokus på kundens faktiske behov. Vårt hovedkontor ligger i Selma Ellefsens vei 8, på Økern. Her har vi også bilpark og utstyr, samt et moderne lager på 1200 m2. FlytteEksperten utfører årlig, flytting av mange tusen arbeidsplasser for både små og store kunder i privat og offentlig sektor. Vi er fast leverandør for noen av de største aktørene innen næringseiendom, og har flere rammeavtaler med det offentlige.
FlytteEksperten skal være en trygg partner, som kan levere hele tjenestekjeden i en flytteprosess. Vi har erfaring og kompetanse til å styre komplekse flytteprosjekt fra A til Å. Men vi skal aldri bli for store til å ta enklere oppdrag, der kunden egentlig bare trenger et team dyktige flyttefolk. Flytteleder og mannskap vil uansett være godt forberedt, med grundig opplæring i flytteteknikk, kundebehandling og HMS, gjennom FE10-programmet.
Med FlytteEkspertens modell skal man være trygg på at kostnader ikke blir gjemt bort i tilleggstjenester og konsulenttimer. Det skal være åpenhet rundt totalbildet fra første anbudsmøte, med fokus på å levere nødvendige tjenester, til en forutsigbar sluttregning.
FlytteEksperten har Grøntpunkt-status, og ble i 2019 kvalifisert som Miljøfyrtårn. Vi har en moderne bilpark med Euro 6-standard. Vi har gode rutiner vedr. kildesortering, for å redusere eget- og våre kunders klimaavtrykk. FlytteEksperten bruker miljøvennlige pappesker uten trykk, og er nøye med å samle inn all emballasje etter en flytting. Vi resirkulerer mest mulig, inkludert plast. Vi oppfordrer våre kunder til gjenbruk av møbler og inventar, der dette er en god løsning for den aktuelle bedriften. Her bistår vi gjerne med råd og veiledning i prosessen. I nærmiljøet er vi opptatt av ryddighet, med månedlige «søppelrunder» langs de nærmeste veiene.
FlytteEksperten er medlem av Startbank, og har ryddige arbeidsforhold for våre ansatte. Vi ønsker et arbeidsmiljø der alle medarbeidere får utnyttet sine sterke sider, med muligheter for å vokse i takt med firmaet. Samtidig er vi opptatt av at selskapets vekst og ambisjoner ikke skal gå på bekostning av de ansattes trivsel i hverdagen. Dette har ført til et arbeidsmiljø preget av godt humør, samhold og teamarbeid, med stor kontinuitet i arbeidsstokken.
Ring oss gjerne! Telefon: 90 20 10 90
" Takk for en vel utført jobb, som ble utført effektivt og på en fin måte i samsvar med kontrakt "
Gisle Evensen - Rica Eiendom Holding AS


"Jeg er svært fornøyd med jobben deres og hele prosessen "
Arne Heiestad - Advokat/partner

" Vi ble møtt av profesjonelt personale som roet oss ned og loset oss trygt gjennom hele prosessen.
Vi kan trygt anbefale FlytteEksperten til andre potensielle kunder "
Christine Liland - Quality Manager

" Bedre service har vi ikke vært borti! Alt gikk etter planene, og ekstraarbeid som dukket opp underveis ble tatt på strak arm.
Tusen takk for kjempe god hjelp! "
Maria Madsen - Office Manager

" Vi snakket med flere flyttebyråer og FlytteEksperten var vårt førstevalg. De var ryddige og behagelig å forholde seg til gjennom hele prosessen.
De var presise, vennlige og kom med gode forslag til oss slik av vi klarte å flytte så effektivt som mulig, både med hensyn til tid og penger.
Vi anbefaler FlytteEksperten til alle! "
Magnhild Foldøy - Project Manager

" Godt fornøyd med både planlegging og gjennomføring av flyttingen "
Morten Eibak - SKAB Norge AS

Deres kompetanse og flytteledelse gjorde at flytteprosessen ble en positiv erfaring."
" FlytteEksperten leverte det rimeligste anbudet og holdt oss fortløpende oppdatert på kostnadssiden.
- Marius Haug - Manager Project Engineering
I de fleste tilfeller vil det være ønskelig med en befaring og et kort møte, slik at oppdraget blir godt definert – og vi kan gi et nøyaktig pristilbud.
Takk!
Din henvendelse er mottatt, vi kontakter deg så fort som mulig 🙂